OPLEIDING LEREN LEREN METHODE
LEREN LEREN METHODE:
Voor alle leerlingen in het Primair, Voortgezet en Beroepsonderwijs:
- Korte effectieve leer trainingen voor alle leeftijden en niveaus;
- Direct resultaat bij leren, communiceren, plannen en motivatie;
- Met unieke en bewezen leer-, geheugen- en werktechnieken;
- Sluit aan bij visuele (beeld)denkers;
- Bewezen effectief bij zwak verbaal denken (dyslexie, ADHD, HB);
- Individueel en klassikaal inzetbaar bij alle reguliere methodes;
- Maak gebruik van je eigen (visuele) talenten en ken je valkuilen.
Leren kun je leren!
Leersucces is gebaseerd op inzicht in je leervaardigheden. Belangrijke pijlers zijn goed ontwikkelde executieve functies (EF), motivatie en werkhouding. Het één heeft een directe relatie met het ander. Wie weinig motivatie ervaart zal een zwakke werkhouding hebben, wat direct invloed heeft op de leerresultaten en dus weer op de motivatie.
De LEREN LEREN Methode omvat 3 complementaire bouwstenen:
- BASIS DENKSYSTEMEN
Voor (jong)volwassenen en binnen bedrijven staan theorie en achtergronden van het visuele en verbale denken van het menselijk brein centraal. U krijgt inzicht in de eigen manier van denken en communiceren en dat van de ander. Ben ik visueel of verbaal ingesteld? Van welk denksysteem maak ik het liefst gebruik en is er balans? Welk effect heeft dit op mijn manier van communiceren? Wat zijn daardoor de valkuilen en waar ligt mijn kracht? Met unieke visuele werkvormen op het gebied van effectief communiceren, tekstbegrip, plannen, speechen, het opzetten van projecten, brainstormen en non-verbale intervisie. - STUDEREN
Voor studerende jeugd in het VO/MBO staan leren, plannen en inzicht in de eigen talenten en mogelijkheden centraal staan. Effectieve studievaardigheids-technieken met unieke visuele werkvormen en leer- en geheugentechnieken op het gebied van onthouden, geheugen, plannen, tekstbegrip, visualiseren, ordenen en convergerend denken. Succeservaringen door het inzetten van de eigen talenten… dat motiveert! - BASIS VAN HET LEREN
Voor jeugd die start met leren en/of (nog) in de overgangsfase zit naar het verbale denken zijn er werkvormen rondom structuur, zelfvertrouwen, leervoorwaarden en overzicht creëren. De chaos in het hoofd ordenen en grip krijgen op volgorde, details en procedures. Denk aan het opzetten van werkstuk, spreekbeurt of boekverslag, het toepassen en verwoorden van de juiste strategieën en procedures..
Adres:
Cindy Schaier
Heulblok 13
4464 JK Goes
Telefoonnummer:
06-42341318
KVK nummer:
78168848
Contact
leerhetmijzelfdoen@gmail.com